Trivs du med högt tempo och kan arbetsleda andra i en intensiv och omväxlande arbetsvardag? Brinner du för sälj och kundnöjdhet? Är du en ledare som har driv och vilja att växa med uppgiften? Då kan du vara vår nästa stjärna som axlar rollen som arbetsledare för vår specialavdelning.
Om rollen
I rollen som arbetsledare är du personalansvarig för våra lokalvårdare som arbetar inom verksamhetsområdet specialstäd. Specialstäd innefattar bland annat byggstädning, fasadtvätt, fönsterputs, flyttstädning, mossbehandling av tak och trädgårdstjänster.
Du är lönsamhetsansvarig för ditt verksamhetsområde och har operativt kundansvar. Detta innebär att du har totalansvaret för specialavdelningens kundbokningar. Du arbetar ständigt med kvalitetsarbete, merförsäljning och utveckling av kundprocesser.
Du arbetsleder, coachar och följer du upp din personal, både löpande ute hos kund och genom årliga medarbetar- och lönesamtal. Du hanterar rekryteringar och avslut av anställningar. Du har delegerat arbetsmiljöansvar, vilket innebär att du tar ansvar och bidrar till att vår personal har en god och trygg arbetsmiljö.
Dina arbetsuppgifter
- Fullt personalansvar
- Lönsamhetsansvar för ditt verksamhetsområde
- Daglig arbetsledning, fördelning av arbete och coachning
- Driva affärer gentemot kund genom kalkylering, offertskrivning och genomförande
- Operativt kundansvar med fokus på kvalitetsarbete och merförsäljning
- Tillsammans med VD, verksamhetsledare, schemaläggare, arbetsledare för företag- och privatstäd samt kund- och verksamhetssupport ingår du i Stormtrivs ledningsgrupp.
Din profil
Vi söker dig som är en stabil och trygg ledare. Du är strukturerad och har ett kvalitetstänk. Du är kommunikativ och kan på ett tydligt och enkelt sätt förmedla information till såväl kunder som medarbetare. Du har ett naturligt ledarskap och du gillar mötet med människor, det ger dig energi. Som ledare är du coachande och du får med dig teamet. För rollen krävs det att du är flexibel och snabbt kan ställa om till dagens utmaning. Även i motgång lyckas du fokusera och lösa problem.
För att lyckas i denna rollen ser vi att du har:
- Gymnasieexamen
- Chefserfarenhet med fullt personalansvar för kollektiv personal
- Erfarenhet av att dagligen leda och fördela arbete för kollektiv personal
- Erfarenhet av att arbeta mot uppsatta mål och budget
- Goda kunskaper i svenska och engelska, vi ser gärna att du även kan tala andra språk
- Grundläggande kunskap inom Officepaketet och Windows
- B-körkort
- Det är meriterande om du har erfarenhet inom städbranschen. Erfarenhet från byggbranschen kan också vara av intresse med tanke på våra kunder inom specialstäd.
I denna roll kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt sätt att vara.
Vi erbjuder
Anställningsvillkor: Tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på 100 %.
Tillträde: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.
Placering: Jönköping
Din ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta VD Kristoffer Lundin 076-669 84 36.
Vi arbetar löpande med urvalsprocessen, så vänta inte med att ansöka då tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum.
Obs! Sista ansökningsdag var den 9:e mars 2023 och vi tar inte längre emot ansökningar.
Om Stormtrivs i Jönköping AB
Stormtrivs har över 20 års erfarenhet från företags- och privatstäd och har alltid stått för personlig service med hög kvalitét. Vi är stolta över våra professionella medarbetare och att vi är en schysst arbetsgivare med kollektivavtal, bra villkor, försäkringar för vår personal. Vi förstår att våra medarbetare är det viktigaste vi har. Vårt mål är att skapa trygga och nöjda medarbetare som är måna om att leverera hög och jämn kvalité över tid för att skapa nöjda och återkommande kunder.
Stormtrivs i Jönköping AB är en del av Stormtrivskoncernen, som funnits i mer än 20 år. Vi har totalt cirka 350 medarbetare och en omsättning på cirka 100 MSEK. Stormtrivs har verksamhet i Jönköping, Linköping, Borås, Ulricehamn och Nässjö.